Ćwiczenia na ból kręgosłupa lędźwiowego

Zapraszam do czynnego radzenia sobie z bólem przy schorzeniach odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak bardzo ważne jest utrzymywanie w dobrej kondycji mięśni i ścięgien odpowiadających za nasze prawidłowe funkcjonowanie i jak ważne są właśnie ćwiczenia na ból kręgosłupa. Przy bólach lędźwiowych bardzo często mamy zastane i zbite mięśnie, które będąc napiętymi powodują ból zarówno przy schylaniu jak i większym wyproście. Nie wykonując odpowiednich ćwiczeń sprawiamy, że nasze plecy stają się jeszcze bardziej podatne na wszelkiego rodzaju mikrourazy i ból.

Należy zdawać sobie sprawę, że regeneracja tkanek następuje podczas ich ruchu czyli w sytuacja gdy zmuszamy je do pracy. Trzeba więc codziennie wykonywać odpowiednie ćwiczenia na wzmocnienie mięśni. Poniżej znajdują się przykłady ćwiczeń jakie można wykonywać samodzielnie w domu. Jeśli mamy wątpliwości co do pochodzenia bólu pleców zawsze warto skonsultować to z lekarzem aby nie zrobić sobie krzywdy.

Ćwiczenia rozciągające

1. Kładziemy się na plecach, lewą nogę pozostawiamy wyprostowaną, prawą chwytamy rękami pod kolanem i zginamy w stawie pod kątem 90 stopni. Następnie wykonujemy ruch przyciągając stopę do siebie jednocześnie prostując nogę w kolanie do momentu , aż poczujemy jak rozciągają się nasze mięśnie (nie należy zbyt mocno naciągać mięśni). Wytrzymujemy w tej pozycji 3-4 sekundy i rozluźniamy uchwyt. Ćwiczenie powtarzamy każdą z nóg po 10 razy.

Ćwiczenia rozciągające kręgosłupa_1

2. Kładziemy się na lewym boku, lewa noga wyprostowana, prawą zginamy w kolanie i biodrze i kładziemy z przodu na ziemi. Lewa ręka na prawym kolanie , a prawą rękę kładziemy na karku.  Ćwiczenie polega na próbie dotknięcia do ziemi łokciem prawej ręki bez odrywania od podłoża prawego kolana. Wytrzymujemy 3 sekundy i powracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy na lewą i prawą stronę.

Ćwiczenia na kręgosłup _2

3. Kładziemy się na brzuchu opierając dłonie na podłożu przy barkach. Nogi wyprostowane. Wdychając powietrze odciągamy tułów do tyłu i powoli opuszczamy wykonując wydech. Ćwiczenie wykonujemy płynnie. Tułów powinien być rozluźniony, a ciężar ciała unosimy tylko na rękach. Ćwiczenie wykonujemy 10 razy.

Ćwiczenie rozciągające_3

Ćwiczenia wzmacniające

1. Kładziemy się na plecach ze zgiętymi nogami pod kątem prostym w stawach biodrowych i kolanowych. Ręce kładziemy ugięte jak na rysunku. Następnie przyciągamy nogi do brzucha z jednoczesnym dociskaniem odcinka lędźwiowego do podłoża (wykonujemy wydech) i powoli wracamy do pozycji początkowej. Ćwiczenie powtarzamy 15 razy. UWAGA – nie należy przerzucać nóg nad głową. Nogi opuszczamy bardzo powoli tak, aby nie odrywać odcinka lędźwiowego od podłoża.

Ćwiczenia wzmacniające_1

 

2. Leżymy na plecach ze zgiętymi nogami pod kątem prostym w stawach biodrowych i kolanowych. Ręce kładziemy jak na rysunku. Stopy skierowanie „na siebie”. Ręce kładziemy zgięte jak na rysunku. Ćwiczenie polega na napięciu mięśni brzucha i uniesieniu bioder pionowo do góry. Chwilę wytrzymujemy i opuszczamy biodra wykonując wydech. Podczas ćwiczenia nie należy podrzucać bioder do góry ani przyciągać nóg do brzucha. Ćwiczenie początkowo może być trudne do wykonania ale nie należy się poddawać i próbować je wykonać.

Ćwiczenia wzmacniające odcinek lędźwiowy kręgosłupa_2

 

 

Szczególnie polecanymi wibroakustycznymi urządzeniami medycznymi do leczenia bólu kręgosłupa lędźwiowego  są Vitafon-T oraz Vitafon 2..

[products ids=”8080,9148″ skus=””]

Vitafon -T to podstawowa wersja Vitafonu wyposażona w wyświetlacz, cyfrowy zegar i zasilacz. Jego obsługa jest bardzo prosta, a użytkowanie przyniesie ulgę w chorobie kręgosłupa  (np. bólu pleców).

Vitafon 2 to bardziej zaawansowane i skuteczniejsze urządzenie, które możemy zastosować na większym odcinku kręgosłupa gdyż Vitafon 2 wyposażony jest w specjalna matę dedykowaną właśnie chorobom kręgosłupa. Posiada też możliwość ustawienia  dodatkowych parametrów, a co za tym idzie jest dużo bardziej skuteczny w leczeniu chorób kręgosłupa.

Wszystkie urządzenia posiadają bogatą instrukcję obsługi w języku polskim

 

2 thoughts on “Ćwiczenia na ból kręgosłupa lędźwiowego

  1. ćwiczenia to podstawa! a rower jest wręcz genialny, ból pleców u mnie pojawił się  przy siedzeniu w pracy przy komputerze. Polecam zabiegi akupunktury które mogą sprawić cuda. Po serii zabiegów […] moje plecy przestały boleć, polecam. ps. fantastyczne ilustracje 😉

  2. Ja polecam także basen. Bardzo pomaga i przy okazji odpręża. Ja dodatkowo chodzę na rehabilitację i dzięki temu ból kompletnie odszedł w zapomnienie[…]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*